The classification of legal systems. Taxonomy, education and progress of knowledge
Keywords:
comparative law, legal education, legal researchAbstract
Legal systems can be classified according to various criteria, and the theory of legal families is just a project to classify legal systems among others. The purpose of this Article is to question the legitimacy of the classification of systems in general. As taxonomy is a scientific project common to many sciences, the Article analyses the objectives of taxonomy in biology and in chemistry and draws several lessons for legal science: 1) any classification is a contribution to knowledge and qualifies as fundamental research, 2) if taxonomy has important practical applications in life sciences, it is doubtful whether this is also the case for the classification of legal systems. Finally, unlike many authors, the Article concludes by rejecting the idea that this classification could at the very least be useful for law teaching.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Los/as autores/as que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
1. Los/as autores/as conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
2. Los/as autores/as pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
3. Se permite y se anima a los/as autores/as a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).