Children's rights and the digital environment
Keywords:
digital divide, best interests of the child, right to development, digital civic education, role of the state, right to nondiscriminationAbstract
This work aims to reflect on the positive and negative aspects that the access of boys and girls to the digital environment entails, based on some considerations indicated by the Committee on the Rights of the Child of the United Nations, in its recent Observation General nro. 25. In this sense, we will arrive at a series of proposals aimed at achieving the protection and safeguarding of the rights of these, against the various risks and dangers to which they are indefectibly exposed.
Downloads
References
CABERO ALMENARA, Julio, “Reflexiones sobre la brecha digital y la educación”, Universidad de Sevilla, 2014, España.
Convención sobre los Derechos del Niño, 20/11/1989, Nueva York, Estados Unidos de América, e.v. 02/09/1990.
Convenio sobre Cibercriminalidad, 23/11/2001, Budapest, Hungría, e.v. 01/07/2004.
NARVÁEZ MORA, Maribel, “Neuroderecho: el sentido de la acción no está en el cerebro”, en Revista de Teoría del derecho, Año 1, Nro. 2, 2014, pp. 125-148.
Comité de los Derechos del Niño, CRC/C/GC/25, Observación general nro. 25 (2021) relativa a los derechos de los niños en relación con el entorno digital, 02/03/2021.
REALE, Julián, “Pornografía Infantil: ¿qué dice la ley argentina?”, en Argentina Cibersegura, https://www.argentinacibersegura.org/pornografia-infantil-que-dice-la-ley-argentina_227 consultado 02/05/2018.
República Argentina, “Código Penal de la Nación Argentina”, Ley 11.179, 30/09/1921.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.